Försäkring

Vi samarbetar med samtliga försäkringsbolag!

För att hanteringen av ditt skadeärende ska gå så enkelt som möjligt är det bäst att du först anmäler skadan till ditt försäkringsbolag.

Du anmäler med fördel din skada på ditt försäkringsbolags hemsida. Därefter bokar du din skadebesiktning genom att kontakta vår kundtjänst. 

Viktigt att veta vid försäkringsskada

Om du får en skada på din bil ska du efter bästa förmåga försöka begränsa den. Ta inte bort eller kasta saker som skadats och försök inte laga skadan själv. Ring först ditt försäkringsbolag och berätta vad som har hänt så talar de om för dig vad du ska göra.

vår reparations-process

Hur funkar det?

1. Skadeanmälan

Kan göras skriftligen på blankett, direkt på försäkringsbolagets hemsida eller på plats hos oss.

2. Skadebesiktning

Detta görs på plats hos oss (då behöver du först boka en tid). Vi beräknar kostnader för reparationerna som krävs och skickar detta till försäkringsbolaget, som de i sin tur ska godkänna.

3. Skadereperation bokas

Vi kommer överens om när skadan ska repareras, hjälper dig med ev. bokning av hyrbil under skadeperioden och ger dig ett beräknat datum då bilen bör vara klar.

4. Reparation

Vi åtgärdar skadorna på din bil. Det kan röra sig om till exempel reparation, lackering, byte av glas och montering av reservdelar.

5. Du hämtar din bil

Om du ska betala självrisk gör du det till oss i samband med att du hämtar bilen, sedan sköter vi resterande kontakt med försäkringsbolaget.

Frågor? Kontakta Oss

Har du frågor gällande vårt tillvägagångsätt? I så fall kan du kontakta oss direkt på 0500-50 21 21 eller via kontaktaformuläret nedan.

Rulla till toppen